دوستان شما چقدر روی آینده‌تان تاثیرگذارند؟

تایید اجتماعی، یکی از هفت ابزار قدرتمند تاثیرگذاری

پخش

درباره اپیزود

در سی‌امین اپیزود اکوتاک (اپیزود 14 فصل دوم) به بررسی تأثیر اجتماعی و کاربردهای آن در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، بازاریابی و سیاست‌گذاری پرداختیم. ما به دو دلیل از دیگران پیروی می‌کنیم؛ یکی ترس از طرد شدن به خاطر تفاوت‌های‌مان از گروهی که عضو آن هستیم و دیگری به علت تقلید از دیگران برای به‌دست آوردن اطلاعاتی که در اختیار نداریم. برای روشن‌تر کردن این دلایل مثال‌هایی مطرح کردیم که نشان‌دهنده این دسته‌بندی‌ها در زندگی واقعی هستند.

در این اپیزود به‌طور گسترده از کتاب «تأثیر» یا Influence استفاده شده و براساس گفته‌های نویسنده، شرایطی که در آن‌ها تصمیم‌گیری‌های ما آسیب‌پذیرتر و احتمال تقلید ما بیشتر است، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در بازارهای مالی، براساس این تأثیرپذیری اجتماعی، مفاهیمی مثل سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ شکل گرفته‌اند و در ادامه این قسمت ساختار هر کدام توضیح داده شده است. در بخش پایانی نیز راه‌هایی پیشنهاد کردیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از گرفتار شدن در دام دنباله‌روی بی‌اندیشه پرهیز کنیم.


نظر (0)